فاراکست، انتشار ماهانه از وبسایت فارانیوم و پلتفرم های معتبر پادگیر
0

مدیریت زمان به سبک حرفه ای ها

مدیر باش! مدیر زمانت😁
امروز میخوام در مورد مدیریت زمان باهاتون صحبت کنم باشد که استفاده کنید اما اسراف نکنید (میدونی چرا که؟😂)

🔹 کاراتون رو لیست بندی کنید
خب چند تا نکته لطفن این لیست رو همش ی جا بنویسد حالا یا توی دفترچه یادداشت یا توی گوشی یا هر جای دیگ فقط یادتون باشه همش رو ی جا بنویسید نه پراکنده
مواردی که تو لیست میارید نه کم باشه نه زیاد
اگ زیاد باشه استرس میگیرید
و این در تناقض با برنامه ریزیه چون این کار رو میکنید که آرامش بگیرید
جوری نشه خود برنامه ریزی زمان زیادی ازتون بگیره اینم در تعارض با اصل برنامه ریزیه 😁
🔹 کیفیت مهم تر از کمیته
ی کار رو ۸۰ انجام بدی بهتره ده کار رو ۸ !
🔹 بیشترین انرژی همیشه اول و آخر ی کار صرف میشه
وقتی وسط ی کار فعالیت دیگ ای رو شروع میکنید نه دیگ انرژی میمونه درست کار اول رو انجام بدید نه می‌تونید کار دوم رو درست انجام بدید
پس روی ی کار تمرکز کنید تا دقت بالاتر،انرژی کمتر و کیفیت بهتری داشته باشید
🔹 در مدیریت مسئله ای داریم به نام استهلاک قدرت انرژی که میگه شما تا ی جا میتونی کنترل و نظم بدی چون انرژیت محدوده پس ببین برای هر کاری نمی خواد برنامه ریزی کنی
کسی که به این نکته توجه نکنه رفتار متناقض از خودش نشون میده تا وقتی انرژی داره منظم ترین و وقتی انرژی بی نظم ترینه
🔹 یک یا دو روز در هفته رو برنامه ریزی نکنید
‼️علت همه این ادعا ها هم انرژی محدود ماست که باید در جاهای درست و مهم خرج شه نه در همه جا
کسی که به دنبال همه هست به دنبال هیچ نیست
🔹 پیوسته کار کردن و استراحت نداشتن قاتل برنامه ریزی و کاراییه پس ببین خر کار بودن لزوما هم خوب نیست ی استراحت بکن
پس به همین دلیل واحد کارتون بین 45 دقیقه تا 1/30 باشه که کارای رو بتونید حفظ کنید
🔹 کمال گرا نباشید که بخواید همه کاری رو خودتون انجام بدین اگ کاری رو میتونید برون سپاری کنید،خب انجام بدین!منظورم چیه منظورم اینه کلی منبع خوب برای جمع بندی مثلن ریاضی هست دیگ قرار نیست شما از صفر تا صد ی خلاصه نویسی رو انجام بدین چون بگین هر کاری رو خودم باید انجام بدم و گرنه کیفیتش تو دلم نیست
🔹آدم کمال گرا غالبا بهونه گیره میگی یعنی چی؟ ببین چون تعداد و حجم کاری که میکنه زیاده اول که کیفیت کارش از ی عددی بالا تر نمیره و غالبا هم کاره نمیشه وقتی نشد میگه بله چون من کارم زیاد بود هیچ کسی هم نداشتم که کمک دستم باشه معلومه که کار خراب میشه

خودتون که دقت کنید می‌بینید کمال گرایی چه دور باطلیه
پس واقع گرا باشید نه کمال گرا تا بتونید به بهترین نحو مدیریت زمان کنید.
#ذهنیت

 

به قلم دکتر علی اکبر مرزبان

دانشجوی پزشکی و مشاور تحصیلی گروه فارانیوم

فارانیوم، اینجا چراغی روشنه…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *