فاراکست، انتشار ماهانه از وبسایت فارانیوم و پلتفرم های معتبر پادگیر
09131533251
0

دایره‌ی شایستگی‌هایتان را تعریف کنید.

قطعا شما هم در بین دوستان و آشنایان‌تان زیاد دیده‌اید کسانی را که همزمان با هم در چندین و چند رشته فعال هستند و در همه‌ی این رشته‌ها هم به دنبال بهترین شدن می ‌گردند!

با دانش نسبی امروز‌مان می‌دانیم که این چنین اتفاقی از محالات است.

شاید چند قرن پیش می‌شد که یک نفر همزمان طبیب و حکیم و موسیقی دان و منجم باشد و در این میان چند بیتی شعر و چند خطی نثر مسجع هم از خودش بر جا گذاشته باشد اما با عمیق‌تر شدن دانش بشری در حوزه‌های گوناگون به مرور شرایط به گونه‌ای پیش رفت که این روزها حتی متخصص شدن در یک حوزه‌ی خاص و محدود هم نیازمند چندین و چند سال تلاش مداوم و پیوسته است!

پس بهتر است برای خودمان یک دایره‌ی شایستگی تعیین کنیم:

لفظ این عبارت را اولین بار در کتاب هنر خوب زندگی کردن از رالف دوبلی استخراج کردم اما در اینجا می‌خواهم آن را مفصل‌تر شرح دهم و مقداری دخل و تصرف در آن داشته باشم:

منظور من از دایره‌ی شایستگی، اشتراکی از علائق شما، تجربیات گذشته‌تان، تصویر سازی‌های آینده‌تان و بقیه‌ی مواردی است که می‌خواهید روزی در زندگی تجربه کنید!

همه‌شان را یک بار برای خودتان بنویسید و البته به یاد داشته باشید که این لیست می‌تواند به مرور اصلاح و تکمیل شود.

اشتراک این علائق را برای خودتان تعریف کنید و سعی کنید حوزه‌هایی که خیلی ارتباطی با بقیه ندارند را فعلا حذف کنید و تمرکز‌تان را روی حوزه هایی که نزدیکی بیشتری به هم دارند بگذارید. احتمالا این حوزه ها اصل علاقه و استعداد شما را مشخص می‌کنند.

 

میزون باشین و موفق 🌱

محمد حسام سوف باف سرجمعی
مدیر اجرایی گروه مشاوره تحصیلی فارانیوم❤️

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *