فاراکست، انتشار ماهانه از وبسایت فارانیوم و پلتفرم های معتبر پادگیر
09131533251
0

در مسیر استعدادیابی: التجربه فوق العلم!

این گزاره شاید مهم‌ترین جمله‌ی این کتاب باشد: هیچ‌وقت تا زمانی که چیزی را از نزدیک و شخصا درک نکرده‌اید در موردش صحبت نکنید!

ممکن است در رابطه با یک رشته‌ی تحصیلی یا یک شغل خاص چندین و چند ساعت مطالعه و تحقیق کرده باشید و از چند نفری هم راجع به آن پرسیده باشید اما تا زمانی که مدت مشخصی را در محیط کاری آن شغل و در حال انجام فعالیت‌های روزانه‌ی آن شغل نگذرانید نمی‌توانید صحبت از علاقه‌ی واقعی کنید!

همان داستانی که زیاد این روزها در مورد عشق و علاقه و ازدواج می‌شنویم و دو نفر که حتی حاضر بوده‌اند برای هم بمیرند، در عرصه‌ی واقعیت زندگی چندان هم با هم سازگار نمی‌شوند و در نهایت هم‌دیگر را ترک می‌کنند!

موضوع دیگری که در بحث علاقه بسیار مهم است این است که علاقه ساختنی است!

دقیقا مثل تعبیری که از عشق در ازدواج‌های سنتی وجود دارد!

علاقه صرفا یک حس مادرزادی در درون شما نیست که بر مبنای آن بگویید من فلان شغل یا رشته را دوست دارم و از شغل یا رشته‌ی دیگری بیزارم.

به عنوان مثال یکی از پارامترهایی که در مسیر انتخاب رشته و شغل موثر است بحث درآمد و کارایی مالی یک شغل است.

قطعا اگر شما با انجام دادن یک شغل که حتی به آن علاقه‌ی بسیاری هم دارید نتوانید ساده‌ترین نیازهای زندگی خودتان را هم رفع کنید بعد از مدتی خستگی بر شما چیره می‌شود و تصمیم به کنار گذاشتن آن شغل می‌گیرید و در مقابل اگر شغلی بتواند برای شما شهرت و موقعیت مالی و اجتماعی خوبی فراهم کند حتی اگر آن را آنچنان هم سوزان و عاشقانه دوست نداشته باشید، احتمالا بعد از مدتی به آن بیشتر از گذشته علاقه‌مند خواهید شد.

 

میزون باشین و موفق 🌱

محمد حسام سوف باف سرجمعی
مدیر اجرایی گروه مشاوره تحصیلی فارانیوم❤️

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *