فاراکست، انتشار ماهانه از وبسایت فارانیوم و پلتفرم های معتبر پادگیر
09131533251
0

نه به ماند، لعنت به اینرسی

صحبت امروزم در مورد یک پدیده کاملاً طبیعی نه تنها در سال کنکور بلکه در سراسر زندگی است. موضوعی که تحت عنوان بیوریتم در متون روانشناسی و علوم اعصاب شناخته می‌شود. همه ما چه در سال کنکور و چه در روزهای قبل یا بعد از این دوران ایّامی را پشت سر گذاشته‌ایم که در آنها نه تنها حال و حوصله درس و کار را نداشته ایم بلکه سرشار از احساسات مبهمی بوده‌ایم که شاید بتوان گفت تلفیقی از اضطراب، ناامیدی و هزار و یک حس ناشناخته دیگر بوده‌اند. این روزها شاید در دفترچه خاطرات کنکوری‌ها بدترین روزها باشند چراکه حس عقب‌ماندگی از رقبا هم گریبان‌گیر لحظات مان می‌شود و هر ساعت به اندازه یک روز طول می‌کشد.

توصیه‌ای که انجام آن خالی از لطف نیست فرار به سمت حال خوب است. بله، همانطور که جناب حافظ هم می‌فرمایند:

هنگام تنگ‌دستی، در عیش کوش و مستی…

کاین کیمیای هستی، قارون کند گدا را…

به محض این‌که دیدید اوضاع و حال روح و روان تان آنچنان که باید و شاید بر وفق مراد نیست یک نصف روز را کاملا به تفریح و استراحت بگذرانید؛  ترجیحاً هم از محیط مطالعه و خانه دور شوید، در یک کلام در حال بد نمانید. سریعاً با تغییر مکان و انجام کاری که دوستش دارید و حالتان را خوب می‌کند، فضا را عوض کنید.

 

نه به ماند

 

بعلاوه گاهی اوقات می‌بینید که در یک پارت درسی توان تمرکز روی مطالعه یا حلّ سوالات یک درس خاص را ندارید، در این شرایط هم به جای تلاش بیهوده برای حلّ مشکل آن درس را برای آن روز حذف کنید و با یک درس جذاب‌تر و دوست داشتنی‌تر که احتمالا روی آن تسلط بیشتری هم دارید جابجا کنید.

نکته دیگر هم اینکه هیچ چیز در روال درس‌خواندن بدتر از درجا زدن نیست، چون خستگی آن چندین برابر درس‌خواندن معمولی است. برای بهبود اوضاع و افزایش سرعت تان در مطالعه می‌توانید از تکنیک‌های تندخوانی و برای بالا بردن سرعت در تست‌زنی باید تا جایی که میتوانید تست بزنید تا این مشکل که مثلا چند روز را صرف مطالعه یا حل تست یک موضوع می‌کنید هم حل شود.

پس در حال بد حتی یک لحظه هم درنگ نکنید لطفاً🙏🌹

 

میزون باشین و موفق…

محمد حسام سوف باف سرجمعی

مدیر محتوایی گروه مشاوره تحصیلی فارانیوم

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *