فاراکست، انتشار ماهانه از وبسایت فارانیوم و پلتفرم های معتبر پادگیر
0

🗯 کنکور، یک پروژه نسبتا طولانی…

 

✍️ قبلا هم در این زمینه گفته ایم و نوشته ایم که شاید برای یک دانش آموز دبیرستانی که در حال آماده شدن برای ورود به دانشگاه از طریق کنکور هست، بیش از هر چیزی آگاهی از مهارت های مدیریت فردی و مدیریت پروژه بتواند مفید باشد.

عملا سعی ما هم در فارانیوم در سالیان گذشته همواره همین بوده که به جای تربیت “مجری برنامه” طراح و برنامه ریز تحصیلی تربیت کنیم و به دیگر سخن دانش آموزانی را در کنار خودمان پرورش بدهیم که از قوه تحلیل و مدیریت خوبی برخوردار باشند….

اما به عنوان سه نکته مهم که به نظر در میانه سال تحصیلی شاید نیاز به یادآوری آنها باشد:

۱. از همین لحظه مواظب پنجره های شکسته تان باشید و هرچه سریعتر در مورد هر موضوعی که عیب یا ایرادی چه در مفهوم و چه در تست دارید بررسی و تکمیل کنید.

نیاز نیست که برای این موضوع کار خاصی انجام بدهید یا برنامه درسی سنگینی را تدارک ببینید.

صرفا کافی است نگاهی به کارنامه آزمون های طول سال خودتان بیندازید و مباحثی را که بیشترین عیب و ایراد را در آنها دارید بیابید و آنها را به صورت عمیق برای چند روز زیر ذره بین بررسی و تحلیل و تکمیل قرار بدهید.

همینطور می توانید یک ساعتی را در خلوت مشغول نوشتن مهم ترین دغدغه های ذهنی خودتان در بین درس ها شوید.

به عنوان مثال چندین روز هست که دائما با خودتان می اندیشید که ای کاش فرصتی می شد مبحث معادلات مثلثاتی را مرور می کردم و از آن تست می زدم…

بهترین فرصت همین هفته است.

شروع کنید.

۲. به دنبال رشد و تحول یک شبه نباشید،
برای هر خواسته تان یک پروژه طراحی و تالیف کنید و آن را پله به پله به جلو ببرید.

قطعا نسل امروز بیش از هر چیز به دنبال یافتن فرمول های موفقیت یک شبه و رسیدن به اهداف در کوتاه ترین زمان ممکن است اما هیچ گاه نباید فراموش کنید که “روم را یک شبه نساخته اند” و دستیابی به هر هدفی، کوچک یا بزرگ، متناسب با ارزش آن زمان و انرژی و توجه می خواهد.

شما نمی توانید توقع داشته باشید که با دو ماه مطالعه پیوسته بتوانید رتبه اول را در بین کسانی کسب کنید که چندین سال است تمرکز خود را روی مسیر تحصیل گذاشته اند اما تنها در صورت تلاش مداوم است که می توانید خودتان را در میدان رقابت نگه دارید و امید به رشد در آینده را در خودتان زنده نگه دارید…

پس به جای رویاپردازی ها و برنامه ریزی های ناگهانی و زودبازده که عمدتا به نتیجه نمی رسند برنامه ریزی باثبات و مداوم را تمرین کنید.

۳. با اعضای تیم تان هماهنگ باشید.

در مسیر رشد شما، قطعا افرادی نظیر مشاور، معلم و خانواده هستند که تاثیر مستقیم و غیرمستقیم آنها بر مسیر رشد شما وجود دارد…

بهترین روش هم برای هماهنگی با آنها صحبت کردن حضوری و بیان خواسته های خودتان هست.

دغدغه ها، چالش ها و مشکلات تان را بصورت صحیح مطرح کنید و از کمک و تجربه اطرافیان به بهترین شکل آن بهره مند شوید‌.

میزون باشین و موفق…♥️
محمد حسام سوف باف سرجمعی
معلم و مشاور تحصیلی گروه فارانیوم

@Faranium
instagram.com/faranium
www.faranium.ir

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *