فاراکست، انتشار ماهانه از وبسایت فارانیوم و پلتفرم های معتبر پادگیر
09131533251
0

هشدار: تغییر خواهیم کرد.

می‌خواستم این موضوع را در انتهای این کتاب ذکر کنم اما گفتم تا صحبت از علاقه‌ها و استعدادهایمان شده همینجا گذری هم به این موضوع بزنم که شما در حالی دارید این خطوط را از پیش چشم می‌گذرانید که در متغیرترین و بی‌ثبات‌ترین سال‌های زندگی‌تان هستید.

احتمالا سخت‌ترین نوع تصمیم گیری در شرایطی است که به قول معروف ما هنوز خودمان هم نمی‌دانیم با خودمان چند چندیم!؟ چه چیزهایی را می‌خواهیم و چه چیزهایی را نه!؟

هرم و نظام ارزشی‌مان به چه شکلی است!؟

پول برایمان مهم‌تر است یا علم؟!

قدرت را بیشتر می‌پسندیم یا شهرت را!؟

ثروت و دسترسی به منابع مالی برایمان چه طعمی دارد؟! و…

تا حدود سن 23 سالگی هم باید انتظار تغییرات عظیم و انقلاب گونه را در جواب این پرسش‌ها داشته باشیم.

شاید شنیده یا دیده‌اید که گاها در مورد شخصی گفته می‌شود که نمی‌دانیم چه شد!؟ همیشه علاقه به کار علمی داشت و سرش به درس و پژوهش و کتاب گرم بود اما ناگهان تصمیم گرفت همه را کنار بگذارد و به سمت شغل آزاد و بازرگانی برود.

اولا که این نکته را باید مد نظر داشته باشیم که هیچ اتفاقی ناگهانی نمی‌افتد و ذره ذره شناخت و اطلاعات در ذهن ما در گذر سالها انباشته می‌شود تا در نهایت ما یک تصمیم بگیریم.

خیلی از افراد بعد از تصمیم گیری در مورد شغل و رشته‌شان تا پایان مسیر خودشان را ملزم به انجام همان کار می‌بینند اما در نسل جدید که این روزها زیاد از آنها می‌شنویم و دوره‌ها و کتاب‌های بسیاری در مورد آنها ( Z generation ) نوشته می‌شود بعید است این سازش با همان شدت نسل‌های قبل اتفاق بیفتد. اتفاقا در این نسل حتی در صورت فراهم بودن خیلی از امکانات باز هم میل به تغییر و بازآفرینی فضای بازی بسیار زیاد است.

به هر حال احتمال تغییر در ذهنیت یک نوجوان بالاست و اتفاقا نباید از این احتمال تغییر بترسیم و یا واهمه داشته باشیم. هر تغییری که بر مبنای شناخت بهتر و سواد بیشتر ما باشد قطعا ما را به مقصد بهتری هدایت خواهد کرد.

 

میزون باشین و موفق 🌱

محمد حسام سوف باف سرجمعی
مدیر اجرایی گروه مشاوره تحصیلی فارانیوم❤️

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *