فاراکست، انتشار ماهانه از وبسایت فارانیوم و پلتفرم های معتبر پادگیر
09131533251
0

و قطره‌ قطره هایی که وانگهی دریا شوند…

در این چند سال گذشته اگر هر کدام از کانال‌ها یا وبسایت‌های مربوط به مطالب روانشناسی را دنبال کرده باشید احتمالا با اصطلاح اثر مرکب یا compound effect برخورد داشته‌اید. ضرب المثل ابتدای این دست‌نوشته کل این قضیه و کتاب مربوط به آن که توسط آقای دارن هاردی نوشته شده و ترجمه آن هم در بازار موجود است را به بهترین شکل در خودش تفسیر می‌کند، مختصر و مفید.

برای تغییرات بزرگ لازم نیست کارهای بزرگی را انجام بدهید بلکه کافی‌است کارهای سازنده و کوچک زیادی را بصورت مکرر انجام بدهید. حالا این موضوع را به تمام شئون درس‌خواندن و مسیر کنکور و زندگی‌تان تعمیم بدهید. مثلاً می‌توانید با مطالعه هر شب ۵ تا لغت جدید زبان انگلیسی یا فارسی در عرض ۳ ماه ۴۵۰ لغت جدید به دایره واژگان تان اضافه کنید. یا با پیاده روی روزانه ۱۰ دقیقه ورزیدگی اندام و نشاط زیادی را در بلند مدت بدست بیاورید. البتّه این فقط جنبه مثبت ماجراست. در آن طرف قضیه هم عادت های منفی‌ای هستند که اگر ترک نشوند تاثیر کارهای مثبت را از بین می‌برند مثل وقت‌هایی که به استفاده از موبایل و فضای مجازی می‌گذرند.

در رابطه با این موضوع راهکارهایی که وجود دارد را می­توان در چند مورد خلاصه کرد:

1 اگر شخصی هستید که خودش توانایی کنترل زمان استفاده از وسایل الکترونیکی نظیر موبایل، لپ­تاپ، تلویزیون و… را دارد می تواند به کمک یک کرنومتر معکوس مدت استفاده تان را مدیریت کنید و حتی به عنوان یک چالش برای خودتان سعی در کاهش آن داشته باشید.

2 اما اگر نمی توانید این موضوع را کنترل کنید و پس از برداشتن موبایل یا روشن کردن تلویزیون به قدری غرق در آنها می­شوید که دیگر یادتان می­رود که دنیا دست کیست؟؟؟ از والدین تان تقاضا کنید که مسیولیت اداره زمان استفاده شما از موبایل و… را بر عهده بگیرند.

پس حتّی‌الامکان کارهای اثربخش کوچک را جایگزین کارهای مضرّ کوچک کنید و در انجام آنها خودتان را عادت بدهید لطفاً🙏🌹

 

میزون باشین و موفق…

محمد حسام سوف باف سرجمعی

مدیر محتوایی گروه مشاوره تحصیلی فارانیوم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *