فاراکست، انتشار ماهانه از وبسایت فارانیوم و پلتفرم های معتبر پادگیر
0

دانش آموز واقعی بودن…

 

نکته­ ای که شاید یاد گرفتن آن به اندازه عمر آدمی زمان بگیرد ولی تا زمانی که رخ ندهد می­توان چشم انتظار مشکلات زیادی در مسیر زندگی بود.

چرا یاد نمی­ گیریم؟؟؟ این سوال خیلی مهمی است که حداقل هر کدام از ما باید یک بار با آن برخورد داشته باشیم و این برخورد هرچه زودتر اتفاق بیفتد به نفع خود ماست.

خب خدا رو شکر من این سوال رو ازتون پرسیدم… حالا بریم ببینیم داستان از چه قرار است؟؟؟ منظورمون چیه که دانش ­آموز باشیم؟

همه ما این کلام ایزاک نیوتن را شنیده یا خوانده­ایم که بیان می­کند:« اگر من بیشتر از دیگران دیده­ام دلیلش این بوده که بر شانه غولها ایستاده ام.»

مقصود از شانه غولها چیست؟ با اندکی تعمق در این عبارت متوجه می­شویم که نیوتن منظوری بجز بهره بردن از محضر معلمین و اساتید کاربلد ندارد. اما آیا این معلمین حتما در محیط مدرسه و آموزشگاه هستند؟ مسلما جواب بستگی به شخص شما دارد. دانش­آموزی که واقعا دانش­آموز باشد می­داند که باید از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کند و نباید یادگیری را منحصر به کلاس و مدرسه کند.

یه چند تا مثال بزنیم که خوب مطلب جا بیفته:

فرض کنین که شما دارین از دفتر مدرسه رد میشین یکی از بچه های سال پیش مدرسه تون اومده داره با معلما خوشو بش میکنه، اینجا شما میتونی دو مدل رفتار کنی:

1 هعیییی… کی بشه ما هم بیایم اینجور بدون دغدغه و استرس کنکور وایسیم دو ساعت حرف بزنیم. خدایا ینی میشه؟؟؟

2 اِ اِ اِ فلاااانی… بذار ازش بپرسم واسه گسسته چیکار میکرده؟ شاید بتونه واسه مشکل تمرکزم هم بهم راهکار بده…

یا فرض کنین توی مهمونی یکی از اقوام تون که مسیر تحصیلی موفقیت آمیزی رو نداشته داره از زندگی اش و اینکه چی شد که این شد؟!!! میگه. خب اینجا هم شما میتونی دو مدل رفتارکنی:

1 خدایا گشنم شده چرا شام رو نمی­کشن؟؟؟ حالا این فلانی هم ول کن نیست. باشه آقا فهمیدیم بد شانسی آوردی اه…

2 عجب… بذار ببینم چی میگه؟ نکنه یهو واسه من هم همین شرایط پیش بیاد بتونم با دیدی که دارم ازش فرار کنم…

همانطور که از مثال های ذکرشده مشخص است، اتفاقات یکسان در صورت بودن نگرش های متفاوت می­توانند نتایجی چندین برابر متفاوت را به بار آورند. پس سعی کنید نگرش یادگیری را در مسیر زندگی و تحصیل تان به کار ببندید و شکارچی فرصت های آشکار و پنهانی که در مسیرتان قرار می­گیرند باشید.

 

ارادتمند

محمد حسام سوف باف سرجمعی

مدیرمحتوایی گروه مشاوره تحصیلی فارانیوم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *