فاراکست، انتشار ماهانه از وبسایت فارانیوم و پلتفرم های معتبر پادگیر
09131533251
0

یادگیری و بیش یادگیری را قبل از شروع مسیر بیاموزید.

کتاب بیش یادگیری، نوشته‌ی اسکات یانگ را چند سال پیش و زمانی که در تلاش برای یادگیری اصولی برنامه ریزی درسی در مقیاس خرد و کلان بودم مطالعه کردم.

داستان از این قرار است که نویسنده‌ی کتاب در نوشته‌هایش در مورد تجربه‌ی شخصی‌اش در گذراندن دوره‌ی 4 ساله لیسانس مهندسی کامپیوتر MIT در یک سال می‌نویسد و تکنیک‌های زیادی را یادآوری می‌کند که در این دوره‌ی یک ساله از آنها برای فشرده‌تر کردن و باکیفیت‌تر کردن مسیر یادگیری استفاده کرده است.

این روزها از یادگیری نه به عنوان یک چیز ثابت و خشک که به عنوان یک جریان سیال یاد می‌شود و مهارت یادگیری از اولین چیزهایی است که در آکادمی‌های مختلف جهان به دانشجویان تعلیم داده می‌شود.

پس یادگیری را به عنوان یک مهارت جدی در هر مقطعی که هستید بیاموزید.

در درس ویژگی‌های انسان تحصیل کرده‌ی متمم یکی از ویژگی‌هایی که خیلی روی آن بحث می‌شود: یادگیری مادام العمر است.

این موضوع که شما در طول زندگی‌تان بیاموزید و هیچ گاه مسیر یادگیری را متوقف نکنید!

البته موضوع یادگیری مادام العمر چیزی نیست که بشود به صورت اجباری برای همه تجویز کرد! شاید خیلی از دوستان شما و یا بزرگترهای شما باشند که با توجه به شرایط‌شان حتی نیازی به گرفتن یک لیسانس ساده هم نداشته باشند. اما همانطور که در مقدمه‌ی کتاب هم گفته شد روی صحبت ما با دوستانی است که در مسیر حرفه‌ای شدن هستند و تصمیم به ساختن یک شخصیت ماندگار و قوی برای خودشان دارند. در این مسیر قطعا آگاهی از تئوری‌های یادگیری و مدل‌های آموزشی و برنامه ریزی برای توسعه‌ی مهارت‌ها می‌تواند برای شما مفید باشد. پس موضوع یادگیری مادام العمر را نه به عنوان یک شعار که به عنوان یک اصل برای بودن در بازی سراسر رقابت شغل و تحصیل این روزها در نظر بگیرید.

اما به عنوان یک درس از کتاب بیش یادگیری این را هم مدنظر بگیرید که: بله! می شود پزشکی خواند و در کنارش مدیریت را هم ادامه داد اما قطعا در این مسیر سختی‌های بسیاری هست و نمی‌توان مثل بقیه‌ی دانشجو‌ها هر روز چندین ساعت را در کافه گذراند و بعد هم بخواهیم همزمان دو رشته را بخوانیم.

نیاز داریم خودمان، انرژی‌مان و وقت‌مان را وقف این موضوع کنیم و در مسیر ساختن آینده‌مان هزینه های مورد نیازش را بپردازیم.

در مورد استراتژی‌های فعالیت در دو رشته‌ی متفاوت بعدا به تفصیل در همین کتاب حرف خواهیم زد.

 

میزون باشین و موفق 🌱

محمد حسام سوف باف سرجمعی
مدیر اجرایی گروه مشاوره تحصیلی فارانیوم❤️

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *